Treść strony
USUWANIE AZBESTU - NABÓR WNIOSKÓW
Burmistrz Drezdenka informuje o możliwości uzyskania 100 % dofinansowania do zadań polegających na demontażu, zbieraniu, transporcie i unieszkodliwianiu wyrobów zawierających azbest, zlokalizowanych na terenie Gminy Drezdenko. Zadanie skierowane jest zarówno dla osób fizycznych i prawnych. Przypominamy, że azbest jest odpadem niebezpiecznym, który gdy uszkodzony stanowi duże zagrożenie dla zdrowia. Polskie prawo nakłada obowiązek na właścicieli nieruchomości do usunięcia azbestu do 2032 r.
Zadnie będzie realizowane przy udziale środków zewnętrznych Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Zielonej Górze w ramach Programu Priorytetowego Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie pn. „Ogólnopolski program finansowania usuwania wyrobów zawierających azbest’.
W związku z powyższym właściciele nieruchomości zainteresowani dotacją, planujący usunięcie azbestu w bieżącym roku proszeni są o złożenie wniosku o dotację na realizację tego zadania do 29 maja 2020 r.
Azbest będzie usuwany przez specjalistyczną firmę wybraną przez Burmistrza w drodze zapytania ofertowego.
Wniosek dostępny jest do pobrania poniżej lub w Biurze Obsługi Klienta w Urzędzie Miejskim w Drezdenku.
Dofinansowanie nie dotyczy osób, które we własnym zakresie zleciły demontaż, transport i/lub przekazały azbest do unieszkodliwienia. Dofinansowanie nie dotyczy również położenia nowego pokrycia dachowego.